menjelang dini hari

hari ini menjelang dini hari,lagi-lagi aku kembali pulang ke nagaritalu...
rumah kedua ku untuk berkeluh kesah dan bercerita perihal yang kulalui hari ini..
ada rasa bersalah yang sedari dulu membuncah di hati..
aku ini seorang anak pembohong...
aku ini anak yang tak tau diri
aku ini anak yang tidak berbakti..
ahh kata maaf pun mungkin tak sanggup terucap untuk ayah dan ibuk..
membohongi mereka seakan mengiris hatiku sampai mati..
aku bisa apa..niatku untuk membahagiakan mereka tapi malah menyakliti mereka,aku ini anak apa?
apa aku masih pantas untuk membahagiakan mereka..

tuhan..
maafkan aku datang disaat aku tengah berlumur dosa seperti ini.
tuhan
maafkan aku datang disaat aku tersesat
tuhan
maafkan aku datang disaat luka orang tuaku akan aku terbuka lebar-lebar

bulan depan aku tak tau harus menjelaskan apa perihal aku dan wisuda ku...

Komentar

Postingan Populer